Dieta kluczem do zdrowia.

Zdrowy tryb życia.

Każdy z nas może zauważyć związek pomiędzy naszym samopoczuciem, a spożywanym przez nas pokarmem. Bardzo często tłuste i ciężkie jedzenie sprawia, iż czujemy się zmęczeni i mamy dużo mniej energii. Osoby, które każdego dnia budzą się z ogromną ilością chęci do życia zwracają uwagę na produkty, które spożywają, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że powiedzenie jesteś tym co jesz ma bardzo wiele prawy w sobie. Zastanówmy się nad tym jakie zmiany wprowadzić w naszą dietę, aby poprawić stan naszego zdrowia i zadbać o nasz organizm.

Prawidłowe nawyki żywieniowe.

Decydując się na zmianę nawyków żywieniowych w celu poprawy samopoczucie i zadbanie o stan zdrowia swój i swoich bliskich powinniśmy zastanowić się nie tylko nad tym co jemy, ale również w jaki sposób przygotowujemy potrawy oraz jak je jemy. Po pierwsze poświęćmy odrobinę uwagi na wybór produktów spożywczych, które kupujemy w sklepach. Warto zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej i zastąpić ją naturalnymi produktami. W dzisiejszych czasach w sklepach spożywczych znajdziemy szeroką ofertę produktów ekologicznych, które nie zawierają konserwantów i innej chemii. Warto również przestrzegać kilku zasad co do grup produktów, które znajdują się w naszym koszyku – powinniśmy bowiem zrezygnować z węglowodanów prostych takich jak słodycze oraz tłuszczy nasyconych. Wśród naszych wyborów dominować powinny warzywa i owoce, niektóre rodzaje ryb morskichchude mięsa, nabiał oraz kasze. Dieta skomponowana z tych elementów dostarczy nam wszystkich niezbędnych mikroskładników, przy czym nie wpłynie negatywnie na naszą wagę i samopoczucie. Drugim ważnym elementem w naszej diecie jest sposób przygotowania potraw – zapomnij o smażeniu żywności na głębokim oleju – postaw na gotowanie na parze lub pieczenie dań, dzięki temu przygotowane przez Ciebie posiłki będą miały dużo więcej wartości odżywczych, będą zdrowsze i mniej tuczące. Ostatnim elementem, na który powinien zwrócić uwagę każdy z nas jest sposób jedzenie, czyli częstość posiłków, ich wielkość oraz pora. Dla osób, które dbają o masę ciała najlepszym rozwiązaniem jest jedzenie mniejszych porcji częściej, warto poświęcić na to odrobinę czasu, aby zjeść danie w spokoju i dać organizmowi chwilę na trawienie i metabolizm. Nie musimy jednak przestrzegać takich mitycznych zasad jak spożywanie ostatniego posiłku przed 18, ponieważ tu wszystko zależne jest od naszego trybu życia, warto jednak ostatni posiłek jeść około 2 godzin przed snem, aby organizm mógł strawić naszą kolację.